תובנות פרשת דברים

לכל חברי הקבוצה שלום
++++++++++++++++++ רב!
+++
לפני שאמשיך ואציג את התובנה הבאה לפרשת השבוע דברים, חשוב לקרוא הקדמה זו שתקל עליכם להתייחס לאופן בו יש לקרוא את התובנות שלי הנשלחות מדי שבוע.
הטקסט הנשלח אליכם כולל שני חלקים. חלק אחד המתאר חידוש או פרשנות מהפרשה נוסף המציג את התובנה שלי מפרשנות זו.
חשוב מאוד להבין שהדברים בחלק השני (התובנה) נכתבים לא רק בקיצור ותמציתיות אלא ממש כקודים, כלומר, מאחורי כל מילה או מושג עומדת תפיסה שלימה, מרתקת, עמוקה, אותה יש ללמוד באמצעים שונים (האינטרנט) לדוגמה. כלומר, אני ממליץ ללמוד היטב במה מדובר. להכיר על מה אני מדבר. לרוב, מאחורי מספר מילים שאני שולח לכם מסתתרת סדנה של יום שלם…
במידה והתובנה אינה נהירה לכם דיו, קחו את זמנכם ולימדו אותה. בהמשך הדרך אשלח בעזרת ה' פירוט והסבר לכל תובנה ובהמשך בלי נדר אשלח אף כלים יישומיים להתמודדות עימה במידה ונדרש.
בהצלחה!
אורי שלומאי
נא לא להשיב בפורום הקבוצתי!

פרשת דברים
++++++++++
בפרשתנו נערכים לסיכום וחזרה על המאורעות  המרכזיים אותם חוו בני ישראל בדרך בצאתם ממצרים.
האם שאלתם את עצמכם פעם, מה הייתם מעדיפים מבין האפשרויות הבאות:
קיימות בפניכם שתי אפשרויות:
אפשרות א' – לצאת לחופשה בת כשבוע באתר החלומות שלכם. להתפנק כמו שרק אתם יודעים. חופשה מושלמת אותה תכננתם במשך יותר משנה. אבל…בתום החופשה אתם צריכים לבלוע כדור שגורם לכם לשכוח את כל החופשה כולה כאילו לא הייתה כלל ולמעשה בלוח השנה מופיע שבוע עבודה רגיל.
2. – האפשרות השנייה היא לא לצאת לחופשה בכלל, אלא לקבל כדור מיוחד שבו השתילו את כל כל פרטי החופשה המתוכננת שלכם אליה לא תצאו רק תחיו בהרגשה וזיכרון כאילו יצאתם..
איזה כדור הייתם מעדיפים?
שני כדורים, זיכרון ואנטי זיכרון. לזיכרון יש משמעות על פיה מעוצבים חיינו, תפיסת עולמנו, הדעות שלנו, התודעה שלנו!
לאנטי זיכרון יש יכולת לבטל תפיסות עולם, תודעה שהתפתחה בנו.
סיכומו של ענין, אנו יכולים לשנות את תפיסת עולמנו ולו בעזרת שינוי האופן בו אנו נבחר להתבונן על העולם. אני וחברי יכולים לחוות את אותו השבוע. למעשה  נחווה ממש את אותו השבוע. אך אני אזכור משהו אחד וחברי יזכור משהו שונה לחלוטין.
בפרשת דברים משה שוטח בפני בני ישראל את היכולת המופלאה הזו אותה בורא עולם חנן בנו לבחור בחירה חופשית במה להתבונן.
חברי ורעי, מזכיר לכם לא להסתפק בקודים אלו אותם ריכזתי עבורכם, אלא להעמיק בפרשנות בשני התחומים, הן חזרתו של משה רבנו והן לחקור את מרכיב התודעה כפועל יוצא של הזיכרון וידועים דברי ר' נחמן אל תהיה במקום בו מחשבותיך נמצאות. דאג שמחשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות.
בנוסף מתנצל מראש על שגיאות למיניהן, אך כותב מילים אלו תחת השפעה של משככי כאבים חזקים, מורפיום ודומיו